30 mei Studiedag – alle leerlingen vrij31 mei NIO- afname groep 7
6 juni AC-vergadering 6
12-14 juni Kamp groep 8a
14-16 juni Kamp groep 8b
19 juni Schoolreis midden- en bovenbouw20 juni Muziekvoorstelling groep 4/5, 5 en 6

Regel van de maand

Wij vinden iedereen hier op school even belangrijk. We respecteren elkaar zoals we zijn.
We praten mét elkaar en niet over elkaar. Iedereen mag een eigen mening hebben.

NIO-afname groep 7

De toets wordt afgenomen op woensdag 31 mei. NIO staat voor: Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau.

De toets wordt afgenomen door iemand van de Opvoedpoli. Bij de afname is de groepsleerkracht aanwezig. De leerlingen kunnen zich niet voorbereiden op deze toets en hoeven niks te leren.

Muziek

Binnenkort zullen er voorstellingen gegeven worden door de kinderen van de groepen 1 t/m 6.

Vorig jaar hebben alleen de groepen 1 t/m 4 dat gedaan, dus voor sommige kinderen is het nieuw. Hieronder volgen de data per groep. Tijden worden of zijn al verstuurd via Parro.

20 juni: Voorstelling voor de groepen 4/5, 5 en 6

27 juni: Voorstelling voor de groepen 1/2A, 1/2B en 2/3

11 juli: Voorstelling voor de groepen 3 en 4

Wij nodigen u van harte uit om de voorstelling bij te wonen. Vorig jaar zijn er veel trotse ouders komen kijken, wat we erg fijn vonden. Ieder kind mag twee gasten meenemen. Wanneer u er zelf niet bij kunt zijn, mogen er ook opa's en oma's of andere familieleden meekomen. Het is fijn als er voor ieder kind iemand komt kijken. Wilt u laten weten of u komt? Dan kunnen we rekening houden met het aantal zitplaatsen. De kinderen hebben er hard voor gewerkt en hebben er heel veel zin in!

Schoolreisje

Op maandag 19 juni gaan de midden- en bovenbouw op schoolreis.

Let op: deze dag is anders is anders dan in eerste instantie in de agenda stond. Deze dag is er geen hulp van ouders nodig.

Fruit op school

Elke week hebben we drie dagen schoolfruit.

Dit fruit snijdt zichzelf natuurlijk niet. We willen de AC-voorzitter hartelijk bedanken voor al haar tijd en inzet.

Schoolfruit

Deze week is er het volgende schoolfruit:

• Woensdag appel
  • Donderdag sinaasappel
  • Vrijdag watermeloen

Kamp groep 8

Het is bijna zover, de groepen 8 gaan op kamp!

Op maandag 12 juni gaat groep 8a op kamp en groep 8b gaat op woensdag 14 juni op kamp. Dit jaar gaan we naar Stayokay in Egmond! We hopen op mooi weer, zodat we ook lekker op het strand kunnen genieten en sportieve activiteiten kunnen doen. Via Parro hebben de ouders van groep 8 meer informatie gekregen.

Veiligheidswaarschuwing – kaarsen Kerst

Tijdens Kerst hebben alle kinderen een lichtje gemaakt en kregen daar een elektrisch kaarslichtje bij.

Deze kaarslichtjes moeten niet in de mond gestopt worden, vanwege risico op verstikking.

Bijles

Vanaf morgen start de nieuwe ronde bijles.

Via Parro krijgt u een bericht wanneer uw kind op school wordt verwacht bij juf Els.

Dino’s

In de groepen 3 en 4 is er voor het VierKeerWijzer het thema Dinos’.

Er worden mooie en leuke activiteiten gedaan.

Afgelopen zondag is Sinterklaas met zijn stoomboot aangekomen in Haarlem. Zaterdag kwam Sint al aan in Gorinchem en gister voer hij met zijn stoomboot over het Spaarne richting het centrum van Haarlem. Vanavond, maandag 20 november, zal de school ook weer helemaal in de sfeer van Sint worden gebracht. Heeft u zin en tijd om te helpen? U kunt zich nog aanmelden via de agenda in Parro. Vele handen maken licht werk! Wij vieren het Sinterklaasfeest dit jaar gewoon op 5 december. Op die dag is er een continurooster, dat betekent dat alle leerlingen tussen de middag op school blijven en om 14.00 uur uit zijn. Vergeet u deze dag geen lunchpakketje mee te geven? Wij kijken uit naar een gezellig Sinterklaasfeest.

Aanstaande vrijdag, 6 oktober, is de eerste themabijeenkomst. De eerste bijeenkomst is voor ouders met kinderen in groep 1 en 2 en gaat over het vergroten van de woordenschat van kinderen. Tijdens de themabijeenkomst zal Karen Berendsen van alles vertellen over hoe u thuis uw kind kunt stimuleren om meer taal te verwerven. Meer informatie over de bijeenkomst vindt u in het Parro bericht dat afgelopen vrijdag is gestuurd