20 november Versieravond Sint
22 november Groep 5/6 bezoek Cruquiusmuseum
23 november PET techniekochtend groep 7 en 8
23 november Afscheid juf Sjanneke
30 november GGD inloop 8.30 uur – Gaat niet door!
5 december Sinterklaas viering – continurooster alle kinderen om 14.00 uur vrij
6 december Studiedag – alle leerlingen vrij

Afscheid juf Sjanneke

Het moment waarvan wij allemaal hadden gehoopt dat het niet zou komen… deze week is het toch echt zover juf Sjanneke gaat met pensioen.
Donderdag nemen wij op gepaste wijze afscheid van haar. Natuurlijk is er ook een moment voor ouders om haar gedag te zeggen. U bent van harte welkom tussen 15.00 uur en 16.00 uur op de afscheidsreceptie.

Leerlingenraad

De eerste leerlingenraad van dit schooljaar was op vrijdag 10 november.
De eerste bijeenkomst stond vooral in het teken van kennismaken, maar wij hebben natuurlijk ook over serieuze zaken gesproken. Een van de speerpunten voor dit jaar is veiligheid. De leerlingen van de leerlingenraad vinden het heel belangrijk dat alle kinderen veilig naar school kunnen.
Wij hebben o.a. gesproken over veiligheid in het verkeer rond de school.

Sinterklaas is weer in het land

Afgelopen zondag is Sinterklaas met zijn stoomboot aangekomen in Haarlem.
Zaterdag kwam Sint al aan in Gorinchem en gister voer hij met zijn stoomboot over het Spaarne richting het centrum van Haarlem. Vanavond, maandag 20 november, zal de school ook weer helemaal in de sfeer van Sint worden gebracht. Heeft u zin en tijd om te helpen? U kunt zich nog aanmelden via de agenda in Parro. Vele handen maken licht werk!
Wij vieren het Sinterklaasfeest dit jaar gewoon op 5 december. Op die dag is er een continurooster, dat betekent dat alle leerlingen tussen de middag op school blijven en om 14.00 uur uit zijn. Vergeet u deze dag geen lunchpakketje mee te geven? Wij kijken uit naar een gezellig Sinterklaasfeest.

Groep 7 en 8 naar het Anne Frank Huis

De leerlingen van groep 7 en 8 hebben een bezoek gebracht aan het Anne Frank Huis in Amsterdam.
Met de bus zijn zij naar Amsterdam gereisd. In het museum hebben zij een les gevolgd en een rondleiding gekregen. Het was een ontzettend leerzame excursie.

Studiedag 6 december

Dit jaar is er op de dag na de Sinterklaasviering een studiedag.
Alle medewerkers van IKC Valeo hebben deze dag een studiedag. Dat betekent dat dit ook geldt voor de medewerkers van Partou. Er staat een creatieve workshop, Dans & Drama van 123ZING, op het programma en er zal ook worden gewerkt aan teambuilding. Het team van IKC Valeo wordt steeds groter en daar zijn wij trots op!

GGD inloop

Op de kalender staat deze week een GGD inloop.
Vanwege privéomstandigheden kan Marjolein Muller deze week helaas geen inloopspreekuur houden.

Musical4daagse

Ook dit jaar wordt er in de kerstvakantie de musical4daagse georganiseerd.
De Musical4daagse is een uniek project dat kinderen vanaf zes jaar stimuleert hun eigen talenten te ontwikkelen. Met iedere groep maken de docenten binnen vier dagen een musical.
Deze kerstvakantie kunnen kinderen van 6 t/m 12 jaar weer even stralen op het toneel van het theater. 4 dagen zingen, dansen en acteren met een echte voorstelling voor publiek.
De Musical4daagse is voor iedereen vanaf 6 t/m 12 jaar en je hebt geen ervaring nodig. Theater is voor ieder kind.
Zie jij jezelf daar al staan?
Kriebels in je buik… Nog 1 minuut en dan sta jij op het toneel in de spotlights. Het publiek kijkt naar je en het is muisstil… En dan, het applaus… Het lijkt wel magisch.
Kinderen die heel graag mee willen doen maar vanwege financiële middelen niet mee kunnen doen, kunnen een aanvraag doen via het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Daarnaast is er ook nog Het Musical4daagse Fonds. Een aanvraag hiervoor kan naar jeroen@musical4daagse.nl Meer informatie vindt u op: Musical4daagse

Aanstaande vrijdag, 6 oktober, is de eerste themabijeenkomst. De eerste bijeenkomst is voor ouders met kinderen in groep 1 en 2 en gaat over het vergroten van de woordenschat van kinderen. Tijdens de themabijeenkomst zal Karen Berendsen van alles vertellen over hoe u thuis uw kind kunt stimuleren om meer taal te verwerven. Meer informatie over de bijeenkomst vindt u in het Parro bericht dat afgelopen vrijdag is gestuurd